تاريخ : پنج شنبه 25 خرداد 1396 | 7:57 | نويسنده : احسان گرگانی
دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب

 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:مردم در انتخابات به هرکسی رأی دادند، همه‌شان یک کار مشترک انجام دادند؛ این کار مشترک اظهار اعتماد به نظام اسلامی برای انتخاب مسئول اجرایی کشور بود؛ این خیلی با ارزش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران کشور، اعتماد همه رأی دهندگان به صندوق انتخابات نظام اسلامی را مهمترین واقعیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت خواندند و با تأکید بر ضرورت ایجاد فضایی جدید از همکاری و کار و تلاش برای پیشرفت ایران و اعتلای نظام افزودند.


تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1396 | 7:12 | نويسنده : احسان گرگانی

سالن شبیهساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

 ؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر امروز امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش سالن شبیه ساز تیراندازی که توسط گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شده بود را افتتاح و برای بهره برداری به تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول (ص) تحویل داد.
 
امیر دریادار دوم فیلیه فرمانده تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول(ص) در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شعار سال نیروی دریایی راهبردی ارتش مبنی بر لزوم ارتقا سطح آموزش کارکنان که توسط امیر دریادار سیاری به تمامی یگان‌های تحت امر ابلاغ کرده‌اند, سالن شبیه‌ساز تیراندازی به ابعاد 15 در 20 متر مربع با حمایت‌ها و پشتیبانی سلسله مراتب فرماندهی و به اهتمام  گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شد.
 
وی افزود: خط آتش این سالن قابلیت تمرین تیراندازی با انواع سلاح ها اعم از آر پی جی 7, ژ 3, تیربار گرینوف, دوشکا و اسلحه تندر را دارد.

تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1396 | 7:10 | نويسنده : احسان گرگانی

دیلی میرور از احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حملات هوایی سوریه خبر داد. 

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود افزود: برخی گزارش‌های تایید نشده از سوریه از آن حکایت دارد که بغدادی روز شنبه در یک حمله هوایی کشته شده است.   
بر اساس اعلام این روزنامه، تلویزیون دولتی سوریه گزارش‌هایی در این خصوص را پخش کرده است. 
روز شنبه حملات هوایی شدیدی علیه مواضع داعش در رقه -پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی در سوریه- انجام شد، که تصاویری که خبرگزاری اعماق (متعلق به داعش) منتشر کرد، از عمق خسارات این حملات خبر می‌دهد. 

تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1396 | 7:6 | نويسنده : احسان گرگانی
دیدار جمعی از دانشجویان با مقام معظم رهبری

جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هندوستان، افغانستان و ترکیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1396 | 7:3 | نويسنده : احسان گرگانی
سناتور جمهوری‌خواه: در تحریم ایران تجدید نظر کنید/ عربستان هم مستحق تحریم است

 

"رند پال" سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در یادداشتی از سیاست دوگانه آمریکا در قبال ایران و عربستان انتقاد کرد.

  زمانیکه به تحریم‌های جدید ایران نگاه می‌کنم، در می‌یابم تمام دلایل این تحریم‌ها درمورد عربستان نیز صدق می‌کند، پس چرا ما عربستان را تحریم نمی‌کنیم؟ به عنوان مثال، عربستان هم موشک‌های بالستیک "دانگ فنگ 3s" در اختیار دارد که به سمت تهران و تل‌آویو نشانه رفته‌اند.


تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1396 | 7:0 | نويسنده : احسان گرگانی
 ده نمکی

 

 

 مسعود ده نمکی که سابقه ساخت فیلم های سه گانه «اخراجی ها» را در کارنامه خود دارد درباره حادثه تروریستی امروز 17 خرداد در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: این قابل پیش بینی بود که  دشمنان ملت ما و شیعیان و دشمنام بشریت روزی به سراغ مرزهای ما بیایند و در منزل خود ما با ما درگیر شوند. 

وی ادامه داد: آنچه که سال ها این حمله ها را عقب انداخت ایثارگری شهدای مدافع حرم بود و اگر در این چند سال تروریست ها نتوانسته بودند عملیاتی را انجام دهند نتیجه خون شهدای مدافع حرم بود که متاسفانه بعضی این خون ها و ایثارها را نفی می کردند.


تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:43 | نويسنده : احسان گرگانی

انتصاب آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

 ، در پی درخواست کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری از امامت جمعه تبریز پس از سالها خدمات مجاهدت‌ آمیز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌ جمعه تبریز منصوب کردند.

تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:42 | نويسنده : احسان گرگانی
در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزیر نفت به اخبار منتشره درباره برکناری برخی از مدیران ارزشی این وزارت خانه واکنش نشان داد.

وزیرنفت با طرح این سوال که مگر می‌شود مدیر مخالف دولت داشت؟ گفت: پس مردم برای چه رای دادند؟ اینکه علیه دولت کار کردند برای چه بمانند و اصلا باید خودشان کنار بروند، نباید وجود داشته باشند و اگر هم وجود دارند اصلا برای چه مردم رای دادند؟ رای دادند گفتمان و راه عوض شود و باید مدیرانی  باشد که به این سیاست‌ها اعتقاد داشته باشند.


تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:41 | نويسنده : احسان گرگانی

غیب پرور

به نقل از خبرگزاری بسیج، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور- رییس سازمان بسیج مستضعفین- با اشاره به انتخابات اخیر گفت: انتخابات رخدادی است مالامال از عبرت و تجربه و پندآموزی.

وی در همین خصوص بیان کرد: هرکسی که پای صندوق رأی آمده و به نامزد مورد نظر خود رأی داده است یقیناً ابتدا رأی تمام افراد به نظام جمهوری اسلامی بوده است.

سردار غیب پرور با اشاره به دستگیری تعدادی از سلطنت طلبان، منافقین و گروه های معاند در ایام انتخابات تصریح کرد: هم مشارکت مردم یک پیروزی بود و هم امنیت فوق العاده¬ی این انتخابات در یک کشور 80 میلیونی یک پیروزی ارزشمند بود.


تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:39 | نويسنده : احسان گرگانی

نهاجا

آیین دانش آموختگی خلبانان نیروی هوایی ارتش با حضور فرمانده این نیرو در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد.

  امیر «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی سی و پنجمین دوره خلبانی نیروی هوایی ارتش که در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک به خلبانان جوان نیروی هوایی اظهار داشت: پوشیدن لباس نیروی هوایی افتخاری بزرگ برای همه است و مسئولیت سنگینی را نیز برای فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن توصیه به خلبانان در حفظ روحیه معنوی، عنوان کرد: شما میراث‌دار مردان بزرگی هستید که در دفاع از تمامیت ارضی خود سر از پا نشناخته و جانانه از وطن دفاع کردند، پس قدر خود را بدانید.


تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:38 | نويسنده : احسان گرگانی
اعزام ناوگروه صلح و دوستی

 

دریادار پیمان جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، از اعزام ناوگروه چهل و هفتم این نیرو به اقیانوس هند برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در نیمه خرداد ماه سال جاری خبر داد.

 وی در رابطه با  ماموریت‌ ناوگروه‌های چهل و ششم و چهل و هفتم نداجا، اظهار داشت: ماموریت‌ این ناوگروه‌ها برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در خلیج عدن، تنگه باب‌ المندب و اقیانوس هند است.


تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:36 | نويسنده : احسان گرگانی
پوردستان

 

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌‌وگو با دفاع پرس اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه داریم تا بنیه‌ی رزمی و توان عملیاتی و دفاعی خود را ارتقا دهیم.


وی تاکید کرد: باید همانند سال‌های گذشته و دوران دفاع مقدس با همدلی، انسجام و قدرت بیشتر در حوزه‌های دفاع زمینی، هوایی، دریایی و موشکی توانمان را افزایش بدهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: تمام تحرکاتی که در منطقه انجام می‌شود، توسط ایران رصد می‌شود و قطعا متناسب با تحرکات و تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی خود را افزایش می‌دهیم.

تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:35 | نويسنده : احسان گرگانی

پرچم

 به نقل از گازتا، آژانس اطلاعات مکانی آمریکا برای جاسوسی از ایران به موسسه «پلنت لب» سفارش داده است تا عکس‌های ماهواره‌ای از ایران بگیرد. 

بنا به گفته این گزارش، آژانس ملی اطلاعات مکانی سازمانی است که توسط وزارت دفاع ایالات متحده  و آژانس اطلاعاتی جامعه اطلاعاتی این کشور پشتیبانی می‌شود و وظیفه اصلی این آژانس جمع‌آوری، تحلیل و انتشار اطلاعات مکانی به منظور پشتیبانی از امنیت ملی آمریکا است.

 آژانس اطلاعات مکانی آمریکا سفارش تهیه عکس‌های ماهواره‌ای از ایران، سوریه، عراق، کره شمالی، هند و  سودان جنوبی را به این مرکز داده است.


تاريخ : جمعه 12 خرداد 1396 | 23:27 | نويسنده : احسان گرگانی
تصویر زیر دره خزینه لرستان و دره گرند کانیون آریزونا را در یک قاب نشان میدهد. 
 
مقایسه دو تصویر نشان میدهد که طبیعت آن ها بسیار شبیه به هم است. 
 
دره گرند کنیون میان آن رود کلرادو و در ایالت آریزونای آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی از گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون قرار دارد که یکی از اولین پارک‌های ملی در آمریکا است. 
 
دره خزینه درشهرستان پلدختر استان لرستان واقع در غرب ایران قرار دارد. 

 

تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1396 | 7:31 | نويسنده : احسان گرگانی
موشک حزب‌الله

 

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در یادداشتی تصریح کرده ۹۰ درصد از خاک فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار دارند.


تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1396 | 7:31 | نويسنده : احسان گرگانی
 

 

الجبیر و تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که کشورش به تحمیل تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد.

 به نقل از روسیاالیوم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و عادل الجبیر  وزیر خارجه سعودی روز یکشنبه در نشستی خبری در ریاض، بار دیگر ادعاهایی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

وی با این ادعا که ایران به دخالت‌های خود در یمن، عراق و سوریه و حمایت از حزب‌الله ادامه می‌دهد، گفت که آمریکا به تحمیل تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.


تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1396 | 7:29 | نويسنده : احسان گرگانی

آمریکا داعش

  گروهک تروریستی داعش در ویدئوی جدیدی، مردم آمریکا را به حملات تروریستی تهدید کرد. در این ویدئو یک عضو داعش صحبت‌هایی را به زبان انگلیسی خطاب به طرفداران حملات "گرگ تنها" ایراد می‌کند و از آنها می‌خواهد با کشتن کسانی که اسلام مورد نظر آنها را قبول ندارند، خود را آزاد کنند. وی از حامیان داعش می‌خواهد به هر نحوی که می‌توانند با انفجار ساختمان‌ها یا هجوم خودرو به میان جمعیت، در این حملات تروریستی شرکت کنند.

تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1396 | 7:28 | نويسنده : احسان گرگانی
اهتزاز پرچم سوریه برفراز محله «الوعر» حمص/ پیشروی استراتژیکی نیروهای سوری در نزدیکی مرزهای اردن 

 

 
اعلام‌الحربي نوشت: پس از خروج تروریست‌های مسلح از محله الوعر شهر حمص و با اعلام برقراری امنیت کامل در این محله، پرچم سوریه بر فراز این منطقه به‌اهتزاز درآمد.
 
اهتزاز پرچم سوریه برفراز محله «الوعر» حمص/ پیشروی استراتژیکی نیروهای سوری در نزدیکی مرزهای اردن

 

 وزیر کابینه اسرائیل

به نقل از سی بی اس، یک وزیر کابینه اسرائیل از قراردادهای تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد. 

دونالد ترامپ که روز یک شنبه به ریاض سفر کرده بود این قرارداهای هنگفت برای فروش تسلیحات مدرن به آل سعود را امضا کرد.

یووال اشتاینیتز از مقامات ارشد کابینه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی را یک کشور متخاصم خواند و گفت که این قراردادها مشخصا ما را با مشکل مواجه خواهد کرد. 


تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1396 | 7:23 | نويسنده : احسان گرگانی

 

  امیر قطر با دمپایی در حضور ترامپ


تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1396 | 7:21 | نويسنده : احسان گرگانی

وظیفه نیروهای مسلح حفظ آمادگی وتامین امنیت است

  امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام و دید بلند فرماندهی حضرت علی (ع) در جنگ صفین اظهار داشت: به علت طولانی شدن جنگ صفین،حضرت علی با ایراد سخنرانی‌های مکرر در جمع یاران خود،همواره روحیه جنگاوری آنها را حفظ می‌کرد و ابعاد پلید دشمن را برای آنان بازگو می‌نمود.
 
 
وی گفت:یکی از وظایف مهم ما در نیروهای مسلح این است که در رفع نواقص وایرادات خود تلاش کند و با تغییر مدام در طراحی‌های دفاعی خود،دشمن را از دستیابی به اطلاعات نظامیمان ناکام نگه دارید.

تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1396 | 23:39 | نويسنده : احسان گرگانی
روحانی

دستیاران ترامپ معتقدند که سیاست‌های ایران در منطقه پس از توافق هسته‌ای این کشور با گروه موسوم به ۱+۵ تغییری نکرده است. آنها معتقدند که رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران است که تعیین‌کننده چنین سیاست‌هایی است.

 روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه در گزارشی نوشته پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران احتمالاً موجب اختلافاتی میان دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اروپا بر سر سیاست‌گذاری آتی در قبال ایران خواهد شد.


تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1396 | 23:37 | نويسنده : احسان گرگانی
موشک حزب‌الله

 

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در یادداشتی تصریح کرده ۹۰ درصد از خاک فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار دارند.


تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1396 | 23:35 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

 

الجبیر و تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که کشورش به تحمیل تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد.

 به نقل از روسیاالیوم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و عادل الجبیر  وزیر خارجه سعودی روز یکشنبه در نشستی خبری در ریاض، بار دیگر ادعاهایی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

وی با این ادعا که ایران به دخالت‌های خود در یمن، عراق و سوریه و حمایت از حزب‌الله ادامه می‌دهد، گفت که آمریکا به تحمیل تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.


تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1396 | 23:34 | نويسنده : احسان گرگانی

آمریکا داعش

  گروهک تروریستی داعش در ویدئوی جدیدی، مردم آمریکا را به حملات تروریستی تهدید کرد. در این ویدئو یک عضو داعش صحبت‌هایی را به زبان انگلیسی خطاب به طرفداران حملات "گرگ تنها" ایراد می‌کند و از آنها می‌خواهد با کشتن کسانی که اسلام مورد نظر آنها را قبول ندارند، خود را آزاد کنند. وی از حامیان داعش می‌خواهد به هر نحوی که می‌توانند با انفجار ساختمان‌ها یا هجوم خودرو به میان جمعیت، در این حملات تروریستی شرکت کنند.


تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1396 | 23:32 | نويسنده : احسان گرگانی
اهتزاز پرچم سوریه برفراز محله «الوعر» حمص/ پیشروی استراتژیکی نیروهای سوری در نزدیکی مرزهای اردن 

 

 
اعلام‌الحربي نوشت: پس از خروج تروریست‌های مسلح از محله الوعر شهر حمص و با اعلام برقراری امنیت کامل در این محله، پرچم سوریه بر فراز این منطقه به‌اهتزاز درآمد.
 
اهتزاز پرچم سوریه برفراز محله «الوعر» حمص/ پیشروی استراتژیکی نیروهای سوری در نزدیکی مرزهای اردن