عمار امام خامنه‌ای؛ رییس جدید مجلس خبرگان انقلابی
تاريخ : چهار شنبه 5 خرداد 1395 | 20:14 | نويسنده : احسان گرگانی

منخبین پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جلسه افتتاحیه این مجلس، با 51 رای، دبیر شورای نگهبان را به عنوان رییس جدید مجلس خبرگان رهبری برگزیدند.
این انتخاب انقلابی در حالی بود که آیات هاشمی شاهرودی و امینی نیز خود را کاندیدای انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری کرده بودند.
کاندیدای طیف هاشمی رفسنجانی و روحانی در این رقابت، آیت الله امینی بود که تنها 21 رای را از آن خود کرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی نیز موفق به کسب 13 رای شد. یک نیز باطل اعلام شد.
با این انتخاب قاطع و هوشمندانه، پنجمین دوره مجلس خبرگان شروعی انقلابی داشت و امیدهای برخی غربزدگان را تبدیل به یاس و ناامیدی کرد.
نکته قابل توجه اینکه، آیت‌الله یزدی در دور قبل با 47 رأی رئیس مجلس خبرگان شد و  هاشمی رفسنجانی با 24 رأی از ریاست مجلس خبرگان باز مانده بود. با این حساب با مقایسه نتایج امروز با نتایج انتخابات ریاست خبرگان دور قبل، رای نیروهای انقلابی با افزایش 4 عددی و رای طیف هاشمی با کاهش 3 عددی مواجه شده است.
آیت الله جنتی به همراه آیات مصباح و یزدی جزو مغضوبین انگلیس در انتخابات مجلس خبرگان بودند که به واسطه هوچیگری رسانه های غربزده، متاسفانه پنجمین دره مجلس خبرگان رهبری در شرایط خسارت عدم حضور آیات مصباح و یزدی قرار گرفت اما با این انتخاب قاطع، جلوه انقلابی این مجلس بیش از گذشته به تصویر کشیده شد و نشان داد که انتخاب اکثر ملت ایران در سراسر کشور، هوشمندانه، با بصیرت و دقیق بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: