تاريخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394 | 15:35 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - خاطره اینستاگرامی سعید جلیلی از مذاکرات+عکس

«در انقلاب مشروطه تحصن در سفارت انگلیس باعث انحراف آن نهضت بزرگ شد. در آن زمان هدف مشروطه خواهان فقط مبارزه با استبداد داخلی بود و از پشتیبانان و دستهای خارجی غفلت کردند. لذا همین انحراف و تحصن آنها در سفارت انگلستان باعث شد تا فرجام کار به روی کار آمدن دیکتاتوری به نام رضاخان منجر شود.»


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394 | 15:34 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - نگاه انقلابی تبسم بنفشی
وزیر خارجه انگلیس با این ادعا که موضع ایران نسبت به اسرائیل اندکی تغییر کرده است، گفت: «ایران را براساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم. آنچه در مورد ایران اهمیت دارد رفتار ایران در قبال بازیگران منطقه چه اسرائیل و چه دیگر کشورهاست که معلوم می‌شود ایران دیگر تهدیدی برای آنها نیست.»

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394 | 15:33 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - افزایش ۴۰۰ درصدی حقوق وزرای دولت یازدهم
از ارایه اطلاعات غبط به رئیس جمهوردر بحث بورسیه هاو ظلمی که به این دانشجویان شده است تا خلاف بودن ورود شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از مجلس به بحث بورسیه ها ،از افت علمی 25 درصدی وزارت علوم طی دو سال اخیرتا یک بام دو هوای سیاست و افزایش ۴۰۰ درصدی حقوق وزرای دولت یازدهم

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:31 | نويسنده : احسان گرگانی


تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:29 | نويسنده : احسان گرگانی

جان بورنر خبرنگار برجسته بی بی سی که به همراه فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به تهران آمده است این تصویر را از داخل سفارت دقایقی پیش در توئیتر خود منتشر کرد او این دست نوشته را یادگاری سال 2011 برشمرده است.

 


تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:27 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش افکارخبر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در زمینه تولید صنایع نظامی ایفای نقش می‌کند اخیرا محصول جدیدی را رونمایی کرده است.
البته یک روز قبل از رونمایی امیر سرتیپ "امیر حاتمی" جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از رونمایی از یک محصول نظامی در روز صنعت دفاعی خبر داده بود.
*** مشخصات "موشک فاتح ۳۱۳"
موشک نقطه زن فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر بدست دانشمندان، محققان و متخصصان افتخار آفرین سازمان هوافضای سازمان وزارت دفاع و با بهره گیری از توانمندیهای داخلی و خارجی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است . در طراحی موشک نقطه زن "فاتح ۳۱۳ " که نوع جدیدی از موشک جدید فاتح به شمار می رود علاوه برسبک سازی بدنه آن نسل پیشرفته از پیشرانه‌های سوخت جامد، مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده در آن به کار گرفته شده است. در آزمایش زوایای انجام شده توانمندی سیستم های بومی نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است . *** نظر رسانه‌های خارجی درباره موشک نقطه‌زن ایرانی چیست؟ ***کامرون- کنکورد: موشک سوخت جامد فاتح ۳۱۳ مراحل آزمایش و شلیک را با موفقیت پشت سر گذاشت.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:26 | نويسنده : احسان گرگانی

هر گردان سامانه های سری اس 300 پی ام یو بر اساس تعریف استاندارد، از 4 آتشبار تشکیل می شوند که هر آتشبار نیز از 4 پرتابگر موشک و مجموعه ای از سامانه های رادار بهره می برد و با این حساب، ایران با خرید 4 گردان، حداقل بیش از 10 و حداکثر 16 آتشبار مدرن اس 300 با 4 مجموعه کامل راداری و پشتیبانی دریافت خواهد کرد. به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، روز سه شنبه و در جریان نشست خبری سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان رسما اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس قراردادی که هفته آینده با طرف روسی امضاء خواهد شد، به 4 گردان از سامانه پدافندی اس 300 که به‌روزرسانی شده اند، دست پیدا خواهد کرد. اگرچه در سالهای گذشته برخی رسانه ها از پیوستن 5 گردان از این سامانه به یگانهای پدافندی کشورمان خبر داده بودند، اما از زمان اعلام این خبر جدید بسیاری از کاربران و مردم علاقمند کشورمان، این سوال را مطرح می کنند که 4 گردان به چه معناست و در حقیقت با خرید 4 گردان چه تعداد موشک و رادار مربوط به این سامانه به کشور وارد خواهد شد؟

آشنایی با ساختار گردان و آتشبارهای سامانه موشکی اس 300+عکس
پست فرماندهی مدل 54K62E

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:24 | نويسنده : احسان گرگانی

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: 6 رزمایش از سوی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده که یکی از آنها اواخر مهر در منطقه غرب کشور و پس از آن در منطقه شرق کشور و در صورت تصویب این رزمایش‌ها در پایان سال هم یک رزمایش در صورت تصویب ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهیم کرد.

برگزاری 6 رزمایش در سال جاری/ تهدیدی در مرزها احساس نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تقدیر از مستند تیپ مخصوص ویژه نوحد با اشاره به رضایت از این تیپ اظهار داشت: امکانات مادی و معنوی از جمله در اولویت قرار دادن مسکن این عزیزان پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انجام رزمایش‌های موشکی افزود: 6 رزمایش از سوی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده که یکی از آنها اواخر مهر در منطقه غرب کشور و پس از آن در منطقه شرق کشور و در صورت تصویب این رزمایش‌ها در پایان سال هم یک رزمایش در صورت تصویب ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهیم کرد.


 


ادامه مطلب
افسران - زوزه روباه در تهران

فیلیپ هاموند دیروز وارد ایران شد، یک‌راست به خیابان فردوسی رفت و سفارت انگلیس در تهران را پس از 4 سال بازگشایی کرد.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:22 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - چرا از انگلیس متنفریم؟؟؟
 

 

در میان سخنان روز گذشته فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلستان که به ناگهان وارد تهران شد تا در مراسم افتتاح دوباره سفارت تعطیل‌شده این کشور حاضر شود، یک جمله بود که اهمیت آن بسیار بیش از بازگشت دیپلمات‌های انگلیسی به تهران است. هاموند گفت در ماه‌های گذشته از دید وی 2 نقطه عطف در ایران وجود داشته است؛ انتخاب حسن روحانی و توافق هسته‌ای.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:21 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - آقای روحانی! پاسخ رکود و کاهش توان امرار و معاش مردم با کیست؟

نخستین روزهای تیر 88 حتی روزنامه جمهوری اسلامی هم در ستون سرمقاله خود فرازی کوتاه را به نصیحت فلانی اختصاص داد: «چرا وقتی قانون اساسی، شورای نگهبان و ساز و کار انتخابات را قبول نداشتید، نامزد شدید؟!» این جمله پرسشی کاملا دقیق، دقیق‌تر هم می‌شود اگر این‌بار، مخاطب را شخص عالیجناب قرار دهد. مع‌الاسف ایشان هنوز انتخابات برگزار نشده، در رد شورای نگهبان حرف‌های ناصحیح می‌زند. باری! برگزارکنندگان را بی‌هیچ سندی متهم می‌کند


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:20 | نويسنده : احسان گرگانی

افسران - توهین دوباره حزب اصلاحات و مشارکت به مقدسات و امام حسین(ع) تحریف

تعابیر عجیب و غریب و تفسیر به رای محمد شعله سعدی از قیام امام حسین(ع) در تازه ترین نشست اصلاح طلبان در شیراز بار دیگر خاطرات توهین این طیف سیاسی به انگیزه امام حسین از قیام و عزاداری برای سید الشهدا(ع) را در ذهن متبادر می کند.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394 | 11:20 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - حزب اتحاد ملت رسماً با

همزمانی گردهمایی فتنه‌گران زیر سایه دولت، با اظهارات عجیب حسن روحانی علیه شورای نگهبان، می‌تواند معنادار باشد! به هر حال با مجوزی که وزارت کشور دولت یازدهم به تعدادی از اهالی فتنه برای تشکیل حزب داد، فتنه تحت عنوان «اتحاد ملت ایران» قانونی شد. آغاز مجدد فعالیت‌های فتنه در پوشش‌های قانونی البته در حالی است که به گفته معصومه ابتکار یکی از اعضای فعال فتنه 88، تقویت اصلاح‌طلبان با توافق هسته‌ای ممکن می‌شود!


ادامه مطلب

برخی گروه‌های اسلامی در بعضی کشورها جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه‌اش را خوردند/ تجربیات وحدت بخش ملت ایران در حج منتقل شود

رهبر معظم انقلاب با اشاره به خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه های اسلامی فرمودند: حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملت‌های مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394 | 12:15 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - اجازه نفوذ هیچ قدرتی را نمیدهیم

مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394 | 12:14 | نويسنده : احسان گرگانی
 
افسران - به دنبال پخش مصاحبه معصومه ابتکار در BBC چند نکته مهم درباره مصاحبه بی بی سی با معصومه ابتکار

به هر حال اکنون این زن، یعنی معصومه ابتکار که وفاداری او به فتنه 88 (فتنه براندازی نظام) مشخص است؛ فارغ از پرداختن به چرایی حضور در کابینه همین نظام، روبه‌روی دوربین انگلیسی می‌نشیند و خرسند از توافق هسته‌ای، از تقویت جریان سیاسی خود در ایران خبر می‌دهد!(توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان در ایران در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد) همان جریانی که اکنون برخی اعضای آن اعتراف می‌کنند در دولتشان به دشمنان ایران اطلاعات داده می‌شد!


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394 | 12:13 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - یک کلام

سخنان صریح روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و مهمانان خارجی موجب راه‌اندازی کمپین "ما هم اجازه نمی‌دهیم" در فضای مجازی شد.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:50 | نويسنده : احسان گرگانی
به گزارش صد خبر ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع دانشجویان سیزدهمین دوره رزم مشترک دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت: مراتب احترام خود را به شما فرزندان کشور و ذخیره‌های امید و آینده‌سازان ارتش اعلام می کنم و حضور شما را در جمع دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض می کنم و امیدوارم این حضور شما برای نیروهای مسلح منشا خیر باشد.

 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:44 | نويسنده : احسان گرگانی

بعضی از کشورهای 1+5 سابقه خوبی در انجام تعهدات خودشان ندارند/ باید در اجرای جمع‌بندی مذاکرات مراقبت لازم انجام شود

علی‌اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر جمع‌بندی مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است و مراجع قانونی به بررسی آن می‌پردازند و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه‌ای برسند که برای ملت ایران مطلوب باشد.

وی در ادامه افزود: در نهایت مذاکرات هسته‌ای به هر نتیجه‌ای برسد قطعا مورد تبعیت بقیه کسانی است که منتظر نتیجه این مذاکرات هستند.

ولایتی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای کار بسیار مهم و حساسی است، گفت: اگر تصمیم گرفته شد که جمع‌بندی مذاکرات پذیرفته شود، امیدواریم در اجرا مراقبت لازم انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: بعضی از کشورهای 1+5 سابقه خوبی در انجام تعهدات خودشان ندارند، از این رو باید مراقب باشیم در حین عمل و اجرای توافقنامه با شرط تائید مراجع قانونی، طرف مقابل زیاده‌خواهی نداشته باشد و برای ما مشکل ایجاد نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین همانقدر که در انجام مذاکرات دقت لازم و مهم بود، در اجرای نتایج مذاکرات هم دقت اهمیت بسیاری دارد.


تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:41 | نويسنده : احسان گرگانی

 

ایران همواره به عنوان تهدیدی جدی علیه امنیت و ثبات غرب آسیا به شمار رود؛ از این رو، آمریکا و متحدانش باید خود را برای رویارویی با ایران و گروه های مورد حمایتش آماده کنند ... مقابله با رفتارهای مخرب ایران در منطقه در گرو مجموعه اقدامات مشترک آمریکا و متحدانش در غرب آسیا است.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:41 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - مَا اَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ اَقَلَّ

اساساً به بخش انفجاری موشک ها که بر سر آنها نصب می شود "سرجنگی" می گویند که اکثر قریب به اتفاق موشک های کروز و موشک های بالستیک چه از نوع موشک های بالستیک علمی – تحقیقاتی ماهواره بر و چه موشک های بالستیک جنگی که در دنیا طراحی و ساخته می شوند قابلیت حمل کلاهک هسته ای بجای مواد منفجره متعارف را در بخش "سرجنگی" خود دارا هستند که این شامل موشک های شهاب۳ و ۴، موشک ماهواره بر امید، قدر، قیام، سجیل، فاتح و ... ایرانی نیز می شود و با توجه به سابقه دکتر روحانی در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی بعید به نظر می رسد شخص ایشان از این موضوع و مسئله بی اطلاع باشند. هر چند حتی اگر بی اطلاعی ایشان را هم فرض کنیم، حضور کارشناسان خبره نظامی در بدنه دولت، فرض عدم اطلاع آقای روحانی و تیم دیپلماسی هسته ای از این مسئله را به سمت محال میل می کند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:39 | نويسنده : احسان گرگانی

رد پای گرگ فرانسوی هنوز پاک نشده، صدای پای روباه می‌آید! انگلیسی‌ها میهمانان بعدی پاستور هستند! این بار اما آنها می‌آیند که بمانند! روز گذشته منابع خبری از لغو تعلیق مجوز فعالیت شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی در ایران خبر دادند.


ادامه مطلب

نباید در بحث هسته‌ای همه کارها را بر دوش مقام معظم رهبری بیاندازیم و این همان کار بنی‌اسرائیل با حضرت موسی(ع) است زیرا مقام معظم رهبری خط قرمزها را تعیین کرد و باید امروز مردم و نمایندگان آنها در مجلس تصمیم نهایی را بگیرند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:38 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - ابهامات مصاحبه زنده دکتر روحانی (بخش دوم)

نفع مردم نه در باز شدن درهای کشور به روی واردات اروپایی و رفت و آمد دیپلمات ها خلاصه می شود و نه در تعطیل شدن صنعت هسته ای کشور/تنها عاملی که بطور عملیاتی می تواند اقتصاد کشور را پویا و نتیایج مثبت و زودبازده ای را برای مردم در بر داشته باشد "تولید" است/آیا توافق و ورود بی رویه کالاهای خارجی فایده ای جز تشویق کردن ملت به مصرف گرایی و دلالی فایده ای دیگری هم دارد؟/آیا پیروزی در انتخابات هدف غایی دولت از توافق نهایی نیست؟


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:37 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - اهل از پشت خنجر زدن هستند ...
اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام.

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:36 | نويسنده : احسان گرگانی

چند روز پیش خبر خروج شرکت پتروپارس از لیست اتحادیه اروپا به صورت وسیعی منتشر شد و حتی برخی از رسانه‌ها نیز اعلام کردند که این لغو تحریم نتیجه جمع بندی مذاکرات اخیر است. این درحالیست که رای دادگاه مبنی بر خروج شرکت پتروپارس از لیست تحریم اتحادیه اروپا، حدود ۲ ماه و نیم پیش و قبل از جمع بندی مذاکرات صادر شده بود و اساساً صدور این رای نیز ربطی به روند مذاکرات نداشت و از مدت‌ها پیش، از طریق روال حقوقی و وکلای این شرکت در حال پیگیری بوده است.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:35 | نويسنده : احسان گرگانی
افسران - وزیر کار خبرداد: حذف یارانه ۲ میلیون نفر/ آیا بازهم نوبخت تکذیب میکند؟وزیر کار خبرداد: حذف یارانه ۲ میلیون نفر/ آیا بازهم نوبخت تکذیب میکند؟

تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:35 | نويسنده : احسان گرگانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقان توافق هسته‌ای از ابتدای شروع مذاکرات، تمامی منتقدان خود را با الفاظی مانند بی‌سواد و عوام مخاطب قرار داده تا از این طریق مانع انتقادات آنها نسبت به مذاکرات هسته‌ای شوند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | 12:32 | نويسنده : احسان گرگانی
آیا در این واقعیت کمترین تردیدی وجود دارد که براندازی نظام اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی انقلاب تاکنون یکی از اهداف استراتژیک آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن بوده و هست؟! به آسانی می‌توان رد پای این پروژه پلکانی را که پله آخر آن- به زعم دشمن- براندازی نظام است، در جای جای توافق وین و قطعنامه 2231 به وضوح می‌توان دید

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 76 77 78 79 80 ... 86 صفحه بعد