تاريخ : جمعه 10 آذر 1396 | 20:9 | نويسنده : احسان گرگانی

 همدلی ارتش و سپاه، پشتوانه قدرت بازدارندگی کشور همزمان با ایام گرامیداشت هفته بسیج و در پی پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. 

در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از پیروزی های شکوهمند و راهبردی جبهه مقاومت اسلامی بر تروریسم تکفیری و برچیده شدن بساط خلافت خودخوانده داعش، پیرامون ارتقای هم‌افزایی و هماهنگی های ارتش و سپاه در راستای راهبردهای دفاعی کشور تبادل نظر و بر توسعه قدرت در عرصه های زمینی، دریایی، هوایی و موشکی تأکید کردند. 

سرلشکر موسوی با تبریک هفته بسیج و تجلیل از تلاش های صادقانه بسیجیان در خدمت به انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: گذر زمان و نقش آفرینی های راهبردی و سرنوشت ساز بسیج و بسیجیان سلحشور در صحنه‌های نیاز انقلاب و کشور به ویژه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و عرصه های مقابله با تهدیدات دشمن از جمله در هشت سال دفاع مقدس؛ روز به روز حکمت ابتکار معجزگون حضرت امام (ره) در تأسیس این نهاد را آشکارتر ساخته است. 


 باید آمادگی مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات را بالا برده و بصیرت داشته باشیم  امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش در یادداشتی عنوان کرد: همزمان با سالروز نیروی دریایی ارتش، همچون سال‌های گذشته توفیق حضور در خدمت رهبر معظم انقلاب، نصیبمان شد. 

طبق روال معمول ایشان نیروی دریایی ارتش را مورد لطف قرار دادند و بیانات مهمی در ارتباط با اهمیت دریا و نیروی دریایی در وضع برقراری امنیت در آب‌ها مطرح کردند.

همچنین ایشان تاکیداتی در مورد چگونگی اقتدار و حضور ما در عرصه دریایی به ویژه دریای آزاد و نحوه برقراری امنیت، حفظ منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی مطرح کردند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره داشتند که نیروی دریایی در دریا خط مقدم بوده و در مقابل هر تهدیدی در این عرصه در خط مقدم است. ایشان یادی نیز از فعالیت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان، پیشکسوتان و همرزمان ما در 7 آذر 59 که در حماسه عملیات مروارید حضور داشتند کردند و کارکنان نیروی دریایی را مورد محبت قرار داده و مسیرها را برای فرماندهی جدید نیروی دریایی ارتش تبیین فرمودند تا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش در عرصه دریا باشیم.


تاريخ : جمعه 10 آذر 1396 | 20:4 | نويسنده : احسان گرگانی

احتمال هسته‌ای شدن عربستان توسط آمریکا

  به نقل از پرو پاپلیکا، برخی منابع خبری اعلام کرده اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که منتقدان آن را گامی در جهت آغاز رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه می دانند.

دولت عربستان از چندی پیش به دنبال ساخت نیروگاه و کسب فناوری هسته ای است تا از این طریق بتواند مصرف داخلی نفت خود را کاهش داده و بخش اعظمی از نفت تولیدی خود را صادر کند. اما مقامات قبلی و فعلی آمریکا معتقدند که نیت واقعی این کشور دستیابی به قابلیت غنی سازی اورانیوم در رقابت با ایران است.

دولت آمریکا پیش از این به دلیل عدم تعهد عربستان به پذیرش پادمان های نظارتی خاص با هسته ای شدن این کشور مخالفت کرده است اما اکنون ممکن است به دلیل روابط نزدیک دولت ترامپ با ریاض، واشنگتن در سیاست قبلی خود بازنگری کند.

«کریستوفر فورد» از مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در زمینه مقابله با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی روز سه شنبه فاش کرد که دولت ترامپ در حال گفت‌وگو با دولت عربستان درباره انتقال فناوری هسته ای است.

یک مقام دولتی عربستان نیز ماه گذشته در کنفرانسی در ابوظبی برای اولین بار از قصد این کشور برای استخراج اورانیوم برای استفاده در برنامه هسته‌ای خود خبر داد


تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396 | 20:59 | نويسنده : احسان گرگانی

رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند:بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمیت امنیت در همه بخش ها است.

 مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد شهیدان مجاهد را گرامی داشتند.


فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
ایشان همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396 | 20:58 | نويسنده : احسان گرگانی

 

افشای دلایل کشتار مسلمانان روهینگیا/چرا ارتش میانمار به راحتی دست به کشتار مسلمانان می‌زند؟+تصاویر

 در هفته‌های گذشته دولت میانمار بار دیگر خشونت‎های سازمان‌یافته خود علیه مسلمانان این کشور را افزایش داده و در میان بهت و حیرت جهانیان تاکنون نزدیک به 4 هزار نفر از آنها را به قتل رسانده و بیش از 600 هزار نفر نیز از ترس جان خود مجبور به کوچ اجباری به کشور بنگلادش شده‌اند.

روهینگیا

خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان استان راخین این کشور به حدی فاجعه‌بار بوده که حتی سازمان ملل و دیگر نهادهای به اصطلاح حقوق‌بشری جهان که در هفته‌های نخست نسبت به کشتار دسته‌جمعی مسلمانان میانمار سکوت کرده بودند، در پی انتشار گزارش‎ها و شواهد فراوان ازظلم و ستم نظامی‌های میانمار و فشار افکار عمومی جهان اعلام کردند که آنچه که اکنون در استان راخین میانمار رخ می‌دهد «پاکسازی قومی و نسل‌کشی آشکار مسلمانان میانمار» است.

وی در ادامه گزارش خود با ارائه شواهد بیشتری از کینه و نفرت مناطق مختلف کشور میانمار نسبت مسلمانان روهینگیا می‌نویسد : راهبان بودایی و آموزگاران اخلاقی «سرزمین مقدس» در صف نخست کارزار هیولاسازی از مسلمانان روهینگیا و تهی‌کردن آنها از صفات انسانی است. راهبان تندرو بودایی حجم زیادی از ویدئوهایی را در سطح جامعه میانمار منتشر کرده‌اند که آشکارا ساکنان روهینگیا را «مار» یا «بدتر از سگ» توصیف می‌کنند.


تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396 | 20:57 | نويسنده : احسان گرگانی

 

سناتور آمریکایی: متحدان آمریکا دیگر به رهبری این کشور اعتماد ندارند

  به نقل از سی ان ان، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در سخنانی در صحن سنا گفت: اقداماترئیس جمهور آمریکا خطراتی برای دمکراسی به همراه دارد.

جف فلیک گفت: ما به وضعیت موجود عادت کرده ایم و تصور می کنیم که این امری عادی است.این موضوع به ما کمک نمی کند.

ما به تبعات آن توجهی نمی کنیم.ما باید این تصور را که اقدامات برخی از افراد در بخش اجرایی کشور طبیعی هستند،کنار بگذاریم. این اقدامات طبیعی نیستند.این رفتارها، رفتارهایی گستاخانه، وقیحانه و بی شرمانه هستند. زمانی که این نوع رفتارها از صدر دولت ما سر می زنند این موضوعی خطرناک برای دمکراسی است.

این نوع رفتار نشان دهنده قدرت نیست زیرا قدرت ما از ارزشهای‌مان ناشی می شود. در عوض، این رفتارها نشانه ای از فساد و ضعف هستند.


تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396 | 20:57 | نويسنده : احسان گرگانی

 

جنگ نرمی که علیه ایران انجام می شود بی‌سابقه است

  سردار سید مسعود جزایری رئیس تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه دیدار کرد.

سردار جزایری در این جلسه اظهار کرد: خدا را شاکریم که در سازمان راهبردی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) حضور یافتیم و وقتی به تعابیر مقام معظم رهبری دقت می‌کنیم، می‌بینیم ایشان با چه عمقی به مسائل نگاه می‌کنند و چه تیز بینی در خصوص تفکیک پدافند هوایی داشتند.

رئیس تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب ما فرهنگ محور است و فرهنگ بر اساس نیروی انسانی شکل می‌گیرد و باید توجه ویژه ای به کارکنان سربازان، خانواده ها و بازنشسته ها انجام شود و به خصوص حوزه سربازان که مثل فرزندان ما هستند و باید این جوانان را انقلابی و متدین تربیت کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: میزان هجمه فرهنگی، جنگ نرمی که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود بی‌سابقه است و برای مقابله با این هجمه باید اجزای آن درک شود و باید بسیار تلاش کنیم تا بتوانیم در مقابل این جنگ نرم باشیم.


تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396 | 20:56 | نويسنده : احسان گرگانی

 

خواص باورنکردنی شلغم

 ؛ همین که سبزیجاتی نظیرشلغم، وسایل ترشی، خرمالو و انار رو می بینیم خودش نشوندهنده شروع سرما و تغییر حال و هوای فصل است.

یکی از سبزیجات مختص این فصل که بیشتر مردم بعنوان مرهمی فوری برای درمان سرماخوردگی می شناسند، شلغم است. اما جالب است بدونید شلغم نه تنها فقط خواص ضد سرماخوردگی دارد، بلکه برای درمان بسیاری از امراض دیگر و سلامت عمومی بدن بسیار تاثیرگذار است.


تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396 | 20:55 | نويسنده : احسان گرگانی

 

کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرد

  به نقل از خبرگزاری روداو، اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای، نتیجه همه‌پرسی جدایی از عراق را تعلیق و خواستار مذاکره با بغداد شد.

در این بیانیه، اقلیم کردستان عراق ضمن درخواست برای توقف هرگونه اقدام نظامی در این منطقه، خواستار مذاکره میان اربیل و بغداد بر اساس قانون اساسی عراق شده است.

روزنامه الحیات گزارش داد بغداد در پاسخ به پیشنهاد اقلیم کردستان اعلام کرده است به شرطی حاضر به مذاکره با اربیل است که «مسعود بارزانی» در این مذاکرات نقشی نداشته باشد.


 

اتباع ۱۱ کشور از جمله ایران برای ورود به آمریکا با موانع بیشتری روبرو خواهند بود

  خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: مقامات دولت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، فرایند بررسی درخواست‌های پناهندگان از ۱۱ کشوری را که دارای «خطرات بالا» فرض می‌شوند، به شکل موقت به تاخیر انداخته و در همان حال پذیرش پناهندگان از سایر کشور‌ها را از سرگرفته است.

بر اساس یادداشت‌های رؤیت شده از سوی خبرگزاری رویترز، که روز سه‌شنبه و پیش از اعلام اقدامات جدید دولت ترامپ برای بررسی وضع پناهندگان از سوی مقامات دولت آمریکا به کنگره فرستاده شد، این دولت برنامه‌ای را که اجازه تجمیع خانواده‌ها برای تعدادی از پناهندگان مستقر شده در آمریکا را می‌دهد، به حال تعلیق درآورده است. بر اساس این یادداشت‌ها، این برنامه زمانی که موارد مربوط به تشدید فرایند بررسی به اجرا درآمد از سرگرفته خواهد شد.


تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:34 | نويسنده : احسان گرگانی

فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه شهید لشکری ارتش بازدید کرد

   به نقل از روابط عمومی نهاجا، فرمانده نیروی هوایی عمان و هیئت همراه، دیروز با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

امیر خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه شهید لشکری در دیدار با سرلشکر مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان ضمن عرض خیر مقدم به بیان تاریخچه این پایگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 1941 میلادی تاسیس شده است، گفت: رشد هوانوردی و عضویت ایران در ایکائو منجر به رشد روز افزون صنعت ترابری هوایی، مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران(مهرآباد) شد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری با اشاره به تنوع هواپیماهای موجود، اعم از میگ 29، هواپیما های سوخت رسان، باربری و شناسایی بویینگ 707 و 747، هواپیماهای سی 130، جت فالکون و ... افزود: کارکنان فنی متعهد و متخصص این پایگاه توانمندی تعمیرات اساسی و بازآماد کلیه هواپیماها را دارا هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: رژه هوایی 29 فروردین که از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز ارتش نامیده شد، هرساله با محوریت پایگاه شهید لشکری انجام می شود.


تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:19 | نويسنده : احسان گرگانی

آمریکایی ها از سپاه ناراحت هستند چرا که سپاه توانسته تمام نقشه‌هایشان در سوریه و عراق و هدفشان از ایجاد داعش و حمایت از تروریست‌ها در منطقه را برهم زده‌اند.

علت ناراحتی آمریکا از سپاه پاسداران چیست؟


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:17 | نويسنده : احسان گرگانی

دمنوشی برای درمان کبد چرب+روش تهیه

  یکی از دمنوشهای مخصوصفصل پاییز که بیشتر افراد با هر مزاج و طبعی می‌توانند از آن میل کنند و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند‌، «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین»است.

پیشنهاد می‌کنیم به‌مدت 4 تا 5 هفته به‌جای چای معمولی سیاه از این دمنوش میل کنید.

برای تهیه این دمنوش‌، یک مشت دانه انار آبدار ترجیحاً ترش‌مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پودر‌نشده به‌همراه 5 لیوان آب جوش در درون قوری مخلوط کرده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.

طرز مصرف این دمنوش به این صورت است که 2/3 لیوان را از دمنوش فوق به‌همراه 1/3 لیوان عرق کاسنی مخلوط و با کمی عسل شیرین و میل کنید.

خواص «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین» شامل موارد زیر است:

کاهنده قوی چربی کلسترول خون
درمان‌کننده کبد چرب
درمان جوش صورت و آکنه‌ها
لاغرکننده و چربی‌سوز
مفتح و بازکننده عروق کرونر قلبی
درمان بواسیر یا همورویید
پاکسازی‌کننده و مصفای خون
درمان‌کننده آفت دهان
شست‌وشو‌دهنده رسوبات کیسه صفرا.

منبع:بهداشت نیوز


تاريخ : جمعه 21 مهر 1396 | 13:14 | نويسنده : احسان گرگانی
درگیری نیروی دریایی با دزدان دریایی

دزدان دریایی خلیج عدن قصد هجوم به کشتی تجاری ایرانی را داشتند که با حضور ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش متواری شدند.

   دزدان دریایی که بامداد امروز با هفت فروند قایق در حوالی تنگه باب المندب قصد تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوشکن الوند متواری شدند.


تاريخ : جمعه 7 مهر 1396 | 12:23 | نويسنده : احسان گرگانی
 
اینقدر هم سخت نیست که افراد معتاد به ماده مخدر شیشه را بتوان شناسایی کرد. درخانواده های امروزی معنی محافظت صرفا نگهداری فرزند از خطرات طبیعی ناشی از بزرگ شدن نیست. فرزندان دیگر از پیله خانواده رهایی پیدا کرده اند و این رهایی مراقبتی برگرفته از حس مادرانه و پدرانه را می‌طلبد.

ادامه مطلب

واپسین دقایق شب 31 شهریورماه 1359 بود که برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که نشان از توان بالای قدرت نظامی ایران داشت.

در این روز نیروی هوایی ارتش در پاسخ به حمله هوایی عراق که مراکز ایران را هدف قرار داده بود، با 140 فروند جنگنده بمب‌افکن پایگاه‌ها و مراکز اقتصادی دشمن بعثی را هدف قرار داد و ضربه محلکی بر پیکره آن وارد کرد.

تا قبل از این عملیات چند عملیات بسیار کوچک در سال‌های 48 یا 49 داشتیم که فقط در حد پرواز اسکورت بر اروندرود بود. ما در نیروی هوایی قهرمانانی چون شهید اردستانی را داریم که حدود 800 عملیات جنگی موفق انجام داده که 250 مورد آن عملیات‌های صعب‌الانجام بوده و دنیا ایشان را بعنوان قهرمان نبردهای هوایی جهان قبول کرده است.

 عراق در زمان جنگ یک حمله 192فروندی به رزمندگان ما کرد که به دلیل نداشتن کیفیت، به کارگیری پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران و لطف الهی شکست خورد. تاثیر عملیات 140فروندی ما بسیار بیشتر از عملیات بعثی‌ها بود. آنها می‌خواستند نیروی هوایی ما را فلج کنند که خوشبختانه نتوانستند این کار را بکنند.

رژیم بعث می‌خواست کمر ایران را بشکند/ شهید اردستانی قهرمان نبردهای هوایی جهان است/


تاريخ : جمعه 7 مهر 1396 | 12:21 | نويسنده : احسان گرگانی

سردار باقری دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی را تشریح کرد

 سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تصویب شد سردار خضرایی که بیش از ۶ سال مدیریت این مجموعه را بر عهده داشتند و خدمات ارزنده ای را در این مجموعه انجام دادند، جای خود را به آقای علی اصغر جعفری که دارای سوابق ایثارگری و فرهنگی هستند دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت، این مجموعه بتواند با استفاده از تجارب پیشکسوتان، اسناد و مدارک دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را در جامعه توسعه دهد.

سرلشکر باقری گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد با تفاهم و همکاری وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم, تحقیقات و فناوری زمینه و تسهیلات استفاده هر چه بیشتر جوان، بسیجیان، کارکنان نیروهای مسلح و طلاب فراهم شود و استفاده بهتر و بیشتری از ظرفیت این مجموعه داشته باشند.


تاريخ : جمعه 7 مهر 1396 | 12:18 | نويسنده : احسان گرگانی

هلاکت 100 داعشی طی عملیات نُجَباء در

 رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در اولین هفته از آغاز عملیات آزادسازی الحویجه، بیش از 100 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

با اتمام موفقیت‌آمیز فاز اول عملیات آزادسازی "الحویجه"، دومین مرحله از این عملیات روز جمعه 31 شهریورماه با بیانیه رسمی سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آغاز شد.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در ابتدای این عملیات، حملات متوالی گروه تروریستی داعش به روستای "المسحک" واقع در جنوب الشرقاط را دفع کردند.

عناصر تروریست‌ها که در نتیجه‌ی شکست‌های پی در پی قصد جبران خسارات وارده را داشتند؛ با هدف فتح گذرگاه "الزوية" به این شهر یورش بردند که این حمله نیز نافرجام ماند و با مقاومت رزمندگان نُجَباء همراه شد.

فرمانده توپخانه نُجَباء آمار تلفات گروه تروریستی داعش به دست این گروه مقاومت در اولین هفته آغاز عملیات الحویجه را بیش از 100 نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد که فاز دوم این عملیات نیز در کمتر از یک‌ماه با موفقیت تمام به اتمام برسد.


 

قلم و زبان قادر به توصیف عظمت شهیدان نیست/شهادت، عطیه الهی به برگزیدگان استحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، به ‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس پیامی صادر کردند.

متن این پیام که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده‌ی ولی‌ّفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بهشت زهرای تهران قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

شهادت، عطیه‌ی الهی به برگزیدگان است. عظمت این مقام والا متناسب با عظمت از خودگذشتگی مخلصانه‌ئی است که شهید را به عرصه‌ی مجاهدت میکشاند و شهد شهادت را به او می‌نوشاند.

قلم و زبان ناتوان امثال اینجانب قادر به توصیف این عظمت نیست، ولی هرگاه در جامعه‌ئی و در نقطه‌ای چنین انسانهای بزرگی پدید آمدند بر امثال ما است که در پرتو آنان راه را تشخیص دهیم و پای در صراط مستقیم عروج الی‌الله گذاریم و دل و جان خود را حیات بخشیم.

سلام بر سرور شهیدان، چراغ روشن همه‌ی نسل‌ها و دورانها و سلام بر همه‌ی شهیدانی که در راه او قدم نهادند.


تاريخ : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | 6:55 | نويسنده : احسان گرگانی

دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان گفت: تمام تحرکات و تحولات دشمن در منطقه را رصد می کنیم


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | 6:54 | نويسنده : احسان گرگانی

دستگیری 27 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش/ تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط شد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۲۷ نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش خبر داد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

تحت عنایات حضرت ولیعصر(عج) و همزمان با دهه ی مبارک کرامت و در آستانه ی تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنان امام زمان (عج) موفق شدند، یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد انجام اقدامات تروریستی در استان های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت؛ طی سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام به همراه سلاح و مهمات بازداشت نمایند.

بحمداله در این عملیات که در تبادل اطلاعاتی با یکی از سرویس های منطقه اجرایی گردید؛ از این گروهک تروریستی، تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط گردید.

تروریست ها تلاش داشتند اقلام فوق را با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل نمایند. در این خصوص 10 نفر در مرکز هدایتی این گروه در آنسوی مرزها و 17 نفر نیز در داخل کشور بازداشت شدند.

شایان ذکر است مقرر بوده 5 نفر از دستگیر شدگان عملیات داخل کشور را انجام داده و بقیه به عنوان عناصر تدارکاتی و پشتیبانی کننده گروه ایفای نقش نمایند.


تاريخ : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | 6:51 | نويسنده : احسان گرگانی
حاشیه های  تحلیف

 

روز شنبه در صحن علنی مجلس در یک مراسم ملی که هر چهار سال یکبار رخ داد فاجعه ای رونمایی شد که دل هر  ایرانی را به درد آورد. عده ای از «نمایندگان دوربین به دست» از «فدریکا مودرینی» گدایی عکس می کردند. این حرکت بهت مردم و بسیاری از شخصیت های سیاسی را برانگیخت و نشان داد بی‌فرهنگی اجتماعی  در دل نخبگان جامعه یعنی نمایندگان خانه ملت هم نفوذ کرده است.


 


تاريخ : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | 6:47 | نويسنده : احسان گرگانی

رشادت‌های شهید بابایی اصحاب کفر را در هم می‌کوبید.

شهید بابایی اسوه‌ی عالم شهادت و بزرگمرد نبردهای هوایی+ تصاویر


تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 | 6:50 | نويسنده : احسان گرگانی

تعطیلی شهر تهران در روز تحلیف ریاست جمهوریمحسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت اعلام کرد با توجه به شرکت گسترده هیئت‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیئت‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روز شنبه چهاردهم مرداد 1396 در شهر تهران تعطیل است.


تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 | 6:48 | نويسنده : احسان گرگانی
کاریکاتور/ جمعه خشم

تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 | 6:46 | نويسنده : احسان گرگانی

پوتین: گزینه‌های زیادی برای پاسخ به تحریم‌های آمریکا داریم/ ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی باید روسیه را ترک کنند

 به نقل از الحدث،ولادیمیر پوتینرئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو گزینه‌های زیادی برای پاسخ به تحریم‌های آمریکا دارد و در گام اول 755 دیپلمات آمریکایی باید روسیه را ترک کنند.

وی با اشاره به تصمیم کرملین برای اخراج دیپلمات های آمریکایی از روسیه افزود: با توجه به مصوبه تحریمی اخیر کنگره علیه روسیه انتظار نمی رود به زودی در روابط مسکو - واشنگتن تغییرات مثبت صورت گیرد.

پوتین تصریح کرد به این نتیجه رسیدم که اکنون زمان آن است که به ایالات متحده نشان دهیم که ما اقدامات آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. ایالات متحده، کاملا بی‌دلیل به سمت تخریب روابط دو کشور گام برداشته است.

گفتنی است مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هفته گذشته با اکثریت آرا طرح تحریمی جدیدی را علیه روسیه، ایران و کره شمالی به تصویب رساندند که برای قانون شدن تنها نیازمند امضای ترامپ است.


تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 | 6:45 | نويسنده : احسان گرگانی

عمار حکیم

خروج عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از این تشکیلات شوک سنگینی را به فضای سیاسی این کشور وارد کرد. وی با خروج از مجلس اعلا جریان جدیدی را با عنوان جریان حکمت ملی در عراق تاسیس کرده و هواداران خود را زیر پرچم این جریان قرار داد. با وجود اینکه از مدت‌ها پیش اختلافاتی در میان اعضای مجلس اعلای عراق بنا به دلایل سیاسی و ماهیت رئیس این مجلس وجود داشت، اما بسیاری از تحلیلگران کشیده شدن دامنه این اختلافات به سمت خروج عمار حکیم از مجلس اعلا را پیش بینی نمی کردند.


تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 | 6:43 | نويسنده : احسان گرگانی

نیازهای ما در مدارهای کم ارتفاع پوشش داده می شود/ برای منظومه‌های پرتعداد طرح‌های مهم اقتصادی و ماموریتی داریم

حسن شهرابی رئیس گروه فضایی صاایران با بیان اینکه با افتتاح پایگاه فضایی امام خمینی(ره) امکان حضور در مدار کم ارتفاع توسط پرتابگرهای کشورمان فراهم شد، اظهار داشت: این یک دستاورد خوبی است و ما اکنون قابلیت قراردادن ماهواره در مدار پایین را داریم و آینده فضایی ما از نگاه تلفیق ماهواره در مدار با این پایگاه تضمین شده است.


رئیس گروه فضایی صاایران با بیان اینکه اکنون زیر ساخت قراردادن ماهواره در مدار لئو(مدارهای کم ارتفاع) برای ما فراهم شده، تأکید کرد: کشورهای بزرگ دنیا در سال‌های اخیر به پرتاب ماهواره‌های پر تعداد و سبک در مدارهای پایین جو روی آورده‌اند.

شهرابی تأکید کرد: کشوری که از قابلیت پرتاب ماهواره برخوردار باشد، عملا می‌تواند در این عرصه با کشورهای بزرگ رقابت کند. این زیر ساخت به این معنا است که ما تمام کاربری‌های آتی کشور  از جمله کاربری‌ موقعیت یابی، مخابرات و سنجش از دور از فضا، را می‌توانیم مبتنی بر توانایی‌های داخلی  پیگیری کنیم.


تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 | 6:41 | نويسنده : احسان گرگانی

حج جایی برای ابراز عقیده‌ی امت اسلامی است  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج امسال، حج را یک ظرفیت بی نظیر معنوی و اجتماعی و بهترین موقعیت برای ابراز عقیده و بیان موضع امت اسلامی دانستند و با تأکید بر اینکه ما حوادث فاجعه بار حج ۹۴ را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد، گفتند: مطالبه جدی و همیشگی جمهوری اسلامی، حفظ امنیت و عزت و رفاه و آسایش همه حجاج بویژه حجاج ایرانی است و امنیت حج نیز برعهده آن کشوری است که حرمین شریفین در اختیار او قرار دارد.


تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 6:51 | نويسنده : احسان گرگانی

 با هدایت رهبر معظم انقلاب و هشیاری ملت ،حادثه فتنه ۱۸ تیر به حماسه بزرگ و ماندگار ۲۳ تیر ۷۸ تبدیل شد.

وقتی توطئه تبدیل به حماسه بزرگ می‌شود


ادامه مطلب
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 86 صفحه بعد