"ارتش اسرائیل" در تدارک جنگ با "حزب‌الله"؟!
تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394 | 17:22 | نويسنده : احسان گرگانی

اینکه آیا اسرائیل به دنبال یک ماجراجویی جدید است یا از طریق جنگ نیابتی به دنبال تسلیح بیشتر تروریست‌هاست، در آینده مشخص می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد محور مقاومت در برابر تاکتیک‌های مقامات "تل آویو" استراتژی خاص خود را دارد و در جنگ 33 روزه 2006 این راهبرد منجر به پیروزی حزب الله شد. 

 گشودن جبهه جدیدی علیه حزب الله در جنوب لبنان (با توجه به آرایش نظامی ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی)، می‌تواند زمینه‌ساز یک نبرد تمام‌عیار در وسعتی معادل 25 هزار کیلومتر مربع یا بیشتر شود و این جنگ یا برنده نخواهد داشت و یا همچون سال 2006 نهایتا گورستانی از تانک‌های "مرکاوا" در مناطق "مرجعیون"، "مارون‌الراس"، "بنت جبیل"، "عیتا الشعب" و ... به جای بگذارد.

 سردمداران "تل‌آویو" فکر می‌کنند چون حزب‌الله در سوریه و در جبهه‌های مختلف شمالی و جنوبی در حال نبرد بوده، پس می‌توان علیه آن‌ها در جبهه‌ای دیگر اقدام کرد و این در حالیست که قدرت حزب‌الله در سال 2015 نسبت به سال 2006 افزایش چشمگیری یافته، ضمن آنکه رزمندگان حزب‌الله با تروریست‌های داعش و جبهةالنصره و احرار الشام و ... جنگیده و اعتماد به نفس دوچندانی پیدا کرده‌اند. 
ترکیه و عربستان سعودی در جنگ آینده ارتش اسرائیل و حزب‌الله به عنوان پشتیبان لجستیکی عمل خواهند کرد و هر آنچه که ارتش اسرائیل نیاز داشته باشد، به نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی خواهند داد.

*** حمایت ترکیه و عربستان از اسرائیلترکیه و عربستان سعودی اضلاع تکمیل کننده اسرائیل در نبرد منطقه‌ای آینده هستند که در هرسه اینها وجه تشابه "مقاومت‌ستیزی" وجود دارد و همه آن‌ها با هدف واحد ضربه زدن به حزب‌الله وارد نبرد سوریه (شاید در آینده نبرد لبنان) شده و یا خواهند شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: