توجه! دلیل بدبینی رهبرمعظم انقلاب به مذاکرات روشن شد / اوباما برجام را نقض کرد

مسئله برجام و مذاکرات ایران با آمریکا مدت ها است نقل مجالس می باشد و عده ای از موفقیت های روزافزون در دوران پساتحریم سخن می گویند و عده ای هم از سیاسی کاری های بیش از پیش آمریکا...
سیاست ها و خیانت های دیرینه آمریکا نظیر: عدم همکاری با ایران برخلاف قراردهای موجود در گذشته، اعمال تحریم های سنگین به بهانه های مختلف و واهی ، فضاسازی ها و هجمه های سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران و هزاران خیانت نابخشودنی دیگر باعث ایجاد حس تردید در عده ای و عدم خوش بینی رهبرمعظم انقلاب اسلامی می باشد.
رهبر معظم انقلاب با درایت های خویش و شناخت عمیقی که از دشمنان دیرینه ایران اسلامی دارند، همواره در طی مذاکرات مسئولین ایرانی را راهنمایی کرده اند و از تیم مذاکره کننده خواسته اند که با هوشیاری کامل و با در نظر گرفتن سوابق بد طرف مقابل گام بردارند و دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر نمودند و تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام را مطرح نمودند و از عدم خوش بینی خود نسبت به مذاکرات خبر دادند.
پس از هشدارهای جدی رهبری و عدم خوش بینی ایشان نسبت به مذاکرات، عده ای دلیل این بدبینی و اعتمادنکردن رهبری به طرف مقابل را گنگ و نامعلوم می دانستند ولیکن با اقدام شب گذشته اوباما، دلیل تمامی بدبینی های رهبری به مذاکرات و عدم اطمینان ایشان به آمریکا ،روشن و اثبات شد.


اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در شب گذشته قانون محدودیت صدور ویزا برای مسافران ایران را ابلاغ کرد! طبق این قانون، شهروندان ۳۸ کشوری که تاکنون می‌توانستند برای تجارت یا توریسم، مدت ۹۰ روز بدون اخذ ویزا در خاک ایالات‌متحده اقامت داشته باشند، حالا اگر در ۵ سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند بدون ویزا وارد آمریکا شوند!
از آنجایی که پس از رفع تحریم ها ممکن است کشورهای بسیاری تمایل به برقراری ارتباط و تعامل اقتصادی با ایران را داشته باشند که این خود باعث پیشرفت های ایران در زمینه هایی همچون اقتصاد می شود، آمریکا با ابلاغ این قانون به گونه ای با این پیشرفت مقابله کرد چراکه با وضع این قانون،سرمایه گذارانی که منتظر ورود به ایران بودند اهداف خود را تغییر می دهند و از تصمیمات خود پشیمان می شوند و ترجیح می دهند جای ورود به ایران و متحمل شدن فشارهای سنگین آمریکا، در بازار بزرگ آمریکا بمانند و جای سختی کشیدن، جیب خود را به سادگی پرکنند و حتی توریست هایی که قصد سفرکردن به ایران را داشتند ، از ترس قانونِ ایجاد شده و سخت گیری های آمریکا حتی جرئت وارد کردن نام"ایران" در گوگل را هم ندارند چه برسد به اینکه بار سفر ببندند و وارد ایران شوند!
علاوه بر مطالب فوق، این اقدام آمریکا را می توان زمینه سازی هایی برای بازگشت تحریم علیه ایران دانست چراکه اگر دولت ایران در مقابل این عهدشکنی سکوت کند و واکنشی از خود نشان ندهد، زمینه های اعمال خیانت ها و زورگویی های بعدی آمریکا علیه ایران ایجاد می شود و زین پس عهدشکنی های دیگر غرب، طبیعی جلوه می کند.
ابن اقدام و موضع گیری ناگهانی آمریکا را می توان نقض برجام دانست، نقض و عهدشکنی ای که حتی پس  از مذاکرات و توافق ژنو هم از سوی آمریکایی ها مشاهده شد و براستی که عهدشکنی های غرب و اقدامات خیانت آمیز این روزهایشان، از مدت ها پیش برای رهبر عزیزمان ثابت شده بود و عهدشکنی جدید آمریکا، دلیل رهنمودهای اخیر ایشان می باشد.


امام خامنه ای (مدظله العالی) با شناخت عمیقی که از غرب داشتند به تیم مذاکره کننده هشدارهای جدی می دادند و از آنان می خواستند که به آمریکا اعتماد نکنند. ایشان آگاه بودند و می دانستند که نباید به استکبار اعتماد کرد و به تماس های تلفنی و حرف های به ظاهر زیبای غرب خوش بین بود، پس چه بهتر است در تمامی زمینه ها با بهره گیری از رهنمودهای رهبری گام برداریم و مسئولین مربوطه هم با پیروی از فرمایشات رهبری در مسئله برجام پیش بروند و همچنین با پیگیری های به موقع، مانع عهدشکنی های مجدد طرف مقابل شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: