مشکل سوریه از مصمم نبودن اوباما برای اجرای توافق ایران نشات می‌گیرد
تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1394 | 10:12 | نويسنده : احسان گرگانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز درباره عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه گفت: هدف از این حملات و اعزام نیرو و تجهیزات از طرف روسیه به سوریه کمک به تقویت اسد است. من معتقدم که روسیه این موضوع را درک کرده است که این فرصتی برای آنهاست که می توانند از آن برای تقویت اسد استفاده کنند. آنها می توانند به ایران کمک کنند و نفوذ روسیه را در سراسر خاورمیانه گسترش دهند.
 
وی افزود: «این چالشی برای سیطره آمریکا در منطقه است.این موضوع تنها به ضعف روسیه،ایران و سوریه مربوط نمی شود بلکه به ضعف رئیس جمهور اوباما مربوط می شود.»
 
مجری پرسید: اوباما گفته است که این هفته ،هفته باخت پوتین خواهد بود،نظر شما چیست؟
بولتون در پاسخ گفت: معتقدم رئیس جمهور در جهانی دیگر سیر می کند.یکسال است که وی اعلام می کند راهبرد ما تضعیف و نابودی فوری داعش است، اما ما شاهد هیچ اقدام موثری در این رابطه نبوده ایم.
 
 بولتون در ادامه در باره سخنان بشار اسد درخصوص اینکه غرب در جنگ با داعش شکست خورده است، گفت :به نظرم اسد این موضوع را درک کرده است که ناتوانی و بی میلی رئیس جمهور اوبامادر اقدام موثر بر ضدش و همچنین بر ضد داعش همان چیزی است که سبب ایجاد این خلاء شده است. این خلاء سبب شده است که روسیه از آن بهره برداری کند.این بهره برداری آنها نه تنها در سوریه و عراق بلکه در سراسر خاورمیانه خواهد بود.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع،گفت:به نظرم راهبرد ما بسیار گمراه کننده بوده است.تنها امیدی که می توانیم داشته باشیم این است که تا شانزده ماه دیگر رئیس جمهور اوباما به خوابی عمیق فرو رود و ما  شاهد یک رهبری موثر در کاخ سفید باشیم. 
 
وی در ادامه مدعی شد: «مشکل از مصمم بودن رئیس جمهور اوباما برای اجرایی کردن توافق اتمی با ایران و ناتوانی وی برای تشخیص این موضوع که آنچه که سبب دوام اسد در چهارسال گذشته بوده است، حمایتهای مستقیم و غیرمستقیم ایران از طریق گروه تروریستی حزب الله از وی  بوده است، نشات می گیرد.این موضوع سبب شده که شاهد فجایع کنونی در سوریه باشیم.»

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: