رزق و روزی مقدر از جانب خداوند قابل تغییر نیست
تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1394 | 10:4 | نويسنده : احسان گرگانی


حجت الاسلام حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این که رزق و روزی مقدر که از جانب خدای متعال تعیین شده و قابل تغییر نیست و دوم رزق و روزی مشروط که فرد اگر به قدر کافی تلاش و کوشش کند، به آن دست پیدا می‌کند و اگر تلاش نکند از دست خواهد داد.
 
وی افزود: برخی انسان‌ها به دلایلی که نزد ما مخفی است، دارای روزی زیاد و برخی دیگر دارای روزی کم هستند.
 
رحمانی تأکید کرد: آن چه که در باب روزی مهم است، تمام تلاش انسان برای کسب روزی حلال و به قدر کفایت است که البته چنان نباشد که همه وقت خودش را صرف کسب درآمد و روزی معقول کرده بلکه برای عبادت و تفریح و آموزش هم دقت بگذارد.
 
وی افزود: در میان پیامبران برخی بسیار کم رزق و روزی بودند و با سختی زندگی می‌کردند و برخی بسیار پر روزی بودند مانند حضرت سلیمان و یوسف.
 
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: برخی از باب امتحان الهی دچار وسعت رزق فراوان می‌شوند قرآنی آن استدراج است تا مشخص شود چه اندازه به دین پایبند هستند و همچنین برخی از باب امتحان الهی دچار کمی رزق می‌شوند مانند حضرت یعقوب.
 
وی تأکید کرد: در روایات به عواملی در خصوص وسعت رزق اشاره شده است و همچنین کاستی رزق که اکثر به صورت تقابلی هستند.
 
رحمانی در پایان گفت: از جمله نماز اول وقت، صدقه و دستگیری از فقرا و نیازمندان، جلب محبت و دعای پدر و مادر، دعای زن در حق شوهر، زیاد صلوات فرستادن، خواندن نماز جعفر طیار، زیاد به زیارت رفتن مخصوصاً زیارت امام رضا (ع) و زیارت کربلا، حج و عمره انجام دادن، چراغ خانه را قبل از تاریکی روشن کردن از دیگر عوامل وسعت رزق و روزی هستند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: